דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מבוסס תוצאות- משרד הפירסום שלך לא רוצה שתשמע על זה 

מאת    [ 24/07/2006 ]

מילים במאמר: 900   [ נצפה 4741 פעמים ]

בזמן האחרון, התייקרה עלות רכישת הפרסום באינטרנט באופן משמעותי ורוח חדשה נושבת במסדרונות השיווק באינטרנט, - השמועה מדברת על כך כי אחוזי ההונאה הקשורים לפרסום במודלים PPC (תשלום עבור הקלקה) הולכים וגדלים, ואיתם גם ההשקעה הכספית הנדרשית בכדי לחשוף מוצרים או שירותים באמצעות אמצעי פרסום זה. האם הדבר מרמז על סופו של מודל זה? ובכן, לא ממש - אבל הכיוון בהחלט מעורר דאגה.

אז מה היה לנו שם?

קידום האתר בתוצאות האורגניות של מנועי חיפוש במודל SEO

אפקטיבי, יעיל, ולא ניתן לוותר עליו. אני ממליץ בחום למי שעדיין לא ביצע אופטימיזציה לקוד האתר שלו או איננו מנהל קמפיין קישורים איכותי - להתחיל ולעשות זאת עוד היום. ניתן לבצע חלק מהדברים בכוחות עצמך וברוב המקרים שווה לשכור מומחה אמין לנושא שיסייע לך בכך. החסרון היחידי בתהליך זה שהוא ארוך ויקר למדי - מקדמי אתרים שיודעים לספק את הסחורה אינם רבים, והתהליך עצמו אורך זמן רב יותר מבעבר. למרות זאת, חשוב מאד לוודא כי האתר שלכם אכן עומד בסטנדרטים המקובלים של "ידידותיות" למנועי חיפוש ולפחות מקבל את פלח התנועה "המגיע לו" באופן טבעי.
נושא הקידום האורגני אינו מתאים לכל אחד - במיוחד לא לאלו שרוצים הכל ומייד ועכשיו. אך למי שישנה הסבלנות ומוכן להשקיע סכומים לא מבוטלים לאורך זמן - מצפה אפיק מוצלח למדי והחזר מלא על ההשקעה.

רשתות פרסום טקסטואלי במודל PPC (Pay Per Click)
עדיין פורחות, גם אם רובן לא ממש תלויות הקשר לטקסט אלא פילוח כללי לפי קטיגוריות בלבד ומציעות מדיה פרסומית לכל המרבה במחיר, ובאופן כללי ניתן לומר כי הן מספקות תנועה לאתרים המפרסמים, אך תנועה זו שאיננה מפולחת דיו מטבעה מתקשה "להמיר" לרכישות. יוצא מהכלל הוא המודל של גוגל שמודעות הקישור הממומן שלו הן בתוצאות החיפוש הן באתרי שותפי התוכן שלו עדיין מספקות את הסחורה ומניבות תנועה מפולחת ואיכותית הניתנת להמרה. הבעיה היחידה היא שהעלות רק נוסקת ועולה , בעוד אחוזי ההחזר על ההשקעה ואיכות הכניסות האיכותיות הולכות ויורדות ככל שחולף הזמן.
פירסום בגוגל באמצעות קמפיינים של PPC (תשלום עבור הקלקה) הם עדיין אמצעי מצויין והכרחי לחשיפת אתר או מוצר- הם רק הפך ליקר יותר ויעיל פחות ככל שחלף הזמן.

פרסום באנרים בפורטלים הגדולים במודל CPM (Cost Per 1,000 Impressions)
מעולם לא היה אמצעי יעיל במיוחד והשימוש בו הוא תדמיתי מעיקרו - זה משחק של הגדולים או לחילופין הטירונים, לשניהם אין מושג ממשי לאן הולך הכסף שלהם ומה הם מקבלים בתמורה. לרובם יש תקציבי פירסום נדיבים שאינם מכילים בטרמינולוגיה שלהם מונחים כגון החזר על ההשקעה, יחס המרה וכדומה. יש קמפיין, יש קריאייטיב, יש חשיפות, יש עמלות והופה לדרך - כולם מרוצים. כולם? לא בטוח. ישנם בחוץ לא מעט מנהלי שיווק שמרגישים ויודעים שעדיין לא פיצחו את הנוסחה הזו שנקראת שיווק באינטרנט. הם מגיעים לתוצאות, אבל לא בהיקפים וביעדים שקבעו לעצמם, ובאופן כללי נמוכים משמעותית מביצועי מדיות מסורתיות אחרות.

קמפיין אינטראקטיב להשגת לידים והפניות עסקיות CPA (Cost Per Action)
בקמפיין המבוסס על מודל זה ישלם המפרסם רק בעבור השלמת משימה מסויימת שנקבעה מראש על ידי המפרסם .ובדרך כלל ינוהל קמפיין זה לצורך מילוי דף הרשמה ואיסוף פרטים מלקוחות עתידיים לצורך פניה חוזרת בעתיד, או בעברית צחה "ליד".
באופן עקרוני - מדובר במודל מצויין, הבעיה העיקרית היא לפעמים באימפלמנטציה שלו. יש צורך ברמה גבוהה של ידע ברזי השיווק באינטרנט, קופירייטינג מתאים, ביצוע גרפי מושך ואפקטבי הן לבאנרים בקמפיין והן לדף הנחיתה עצמו. קמפיין איסוף לידים שכזה יכול להיות מוצלח מאד וישנם עסקים שאינם "מקוונים" במאת האחוזים ואינם מאפשרים השלמת עיסקה מקוונת להם מתאים מודל זה במיוחד, כמו גם לגיוס חברים חדשים למועדני לקוחות.
החסרונות העיקריים של קמפיין מסוג זה יהיו העובדה כי בדרך כלל דפי הנחיתה של קמפיין זה לא ימוקמו באתר המפרסם עצמו אלא במערכות של משרדי הפרסום וספקי המדיה, והערך השיורי שלהם ללקוח יהיה אפסי וברגע שיגמר הקמפיין תעלם גם החשיפה באופן מוחלט.
נקודה תורפה נוספת היא העובדה שהמפרסם עדיין משלם רק עבור "ליד" או בהשאלה רק עבור הביצה שלא בטוח אם תבקע ותהפוך לאפרוח - ונושא ההחזר על ההשקעה הופך למעורפל וקשה לצפיה ולתכנון.

לאן מתקדמים מפה?

שיווק מבוסס תוצאות או בשמו הפחות רשמי שיווק באמצעות תוכניות שותפים מציע למפרסמים מערכות וכלים לניהול קמפיינים שבהם הם משלמים עמלות רק בעבור עיסקאות שנחתמו בפועל. הרווח למפרסמים הוא אדיר שכן ההשקעה הראשונית בהרשמה לרשת שכזו היא שולית וזניחה ביחס לפירות שניתן לקצור בטווח המיידי והטווח הארוך.
למפרסם ניתנת ההזדמנות לקדם את הסחורות והשירותים אותם הוא מציע למכירה לעשרות ולמאות אתרים המרכזים בתוכם תנועת גולשים רלוונטית, שבתורם משווקים את המוצר עבור המפרסם ומתוגמלים על בסיס ביצועים בלבד.
המפרסם נהנה מחשיפה עצומה לשירותיו ובין לילה עומדים לרשותו סוללת סוכנים ומשווקים עצמאיים הלהוטים לשווק את מוצריו ולהיות מתוגמלים בעבור תוצאות בלבד. לבעל העסק לא נותא אלא להתרכז במה שהוא טוב בו - מכירת ואספקת השירות או המוצר. כל שאר האספקטים של גיוס הלקוחות, הפנייתם, גיוס שותפים שיקדמו את האתר, ותשלום והפצת העמלות.
הלקוח נשאר ברשותו של המפרסם גם לאורך זמן ולרכישות חוזרות, ובמקביל נהנה המפרסם מקמפיין מקיף ויסודי של שיווק באינטרנט ללא כל עלות - השותפים פועלים עצמאית עד להשגת התוצאות והתגמול המקווה.

למפרסם נותר רק לקבוע מהם המוצרים אותם הוא מעוניין לקדם, לקבוע את העמלות אותם הוא מוכן לשלם (תורה בפני עצמה), להפיק את החומרים השיווקים כגון באנרים, קישורי טקסט, אתרים מוכנים וכדומה. את החומרים השיווקיים הוא ממקם בתוכנית השותפים שלו ומשם הם יהיו זמינים לכלל המשווקים.

מודל חדשני זה הינו כה ריווחי ומשתלם למפרסמים עד כי גם ענקית הפרסום גוגל שוקדת על פיתוח מערכת שיווק ופרסום שכזו שתציע מודל של תשלום בעבור ביצועים בלבד, בכדי לרצות את הדרישה ההולכת של בעלי העסקים למודל שכזה בארה"ב וברחבי העולם כולו.

ובעצם למה לחכות אם ניתן עוד היום להתחיל ולרתום שיטת שיווק מתקדמת זו לבית העסק שלך?
יצחק מורנו הינו המנהל בפועל של חברת מורנו'ס - שיווק באינטרנט וקידום אתרים מפעילת אתר שותפים.נט - רשת תוכניות שותפים בישראל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב